Ga naar pagina inhoud

Blog: Zo lopen je klanten niet stuk op vergaderingen

We vergaderen wat af. En dat doen we vaak onvoorbereid. Studies tonen aan dat meer dan de helft van alle vergaderingen ongepland is. Hoe zorg je er dan voor dat jouw klanten toch soepel en efficiënt kunnen vergaderen?

Gemiddeld besteden werknemers 31 uur per maand aan vergaderingen, en die gaan lang niet altijd van een leien dakje. Werknemers worstelen onder andere met het aansluiten van de kabels van het vergadersysteem, of krijgen helemaal geen verbinding. Ook na het starten van de vergadering houden de problemen aan. Zo ondervindt meer dan de helft van de werknemers problemen bij het delen van inhoud.

Grote gevolgen

Voor jouw klanten kunnen deze problemen verstrekkende gevolgen hebben. Denk aan productiviteitsverlies, frustraties bij medewerkers en een negatieve impact op de merkreputatie. In sommige gevallen lopen bedrijven zelfs belangrijke zakelijke kansen mis, bijvoorbeeld als een technisch probleem ervoor zorgt dat een verkooppresentatie niet kan doorgaan.

De vele technische problemen van niet goed functionerende apparatuur eisen bovendien te veel tijd van de IT-afdeling. Daarnaast hebben veel bedrijven te maken met te hoge terugkerende licentiekosten. Niet vreemd dat een groot deel van de IT-managers staat te popelen om te investeren in nieuwe oplossingen voor hybride vergaderingen.

Eisen aan vergadersystemen

Het testlab van TD SYNNEX nam recent de Barco ClickShare-oplossingen voor draadloos presenteren en vergaderen onder de loep. De conclusie was overduidelijk: “ClickShare werkt wat ons betreft als een zonnetje voor het delen van presentaties, video’s of andere soorten content.” Het voldoet aan alle eisen die je moet stellen aan een moderne vergaderoplossing, zoals:

Draadloos gemak

Met een druk op de knop of het gebruik van de app maak je direct draadloos verbinding met alle randapparatuur in een vergaderruimte. Bijvoorbeeld speakers, microfoons en displays zijn meteen aangesloten.

Naadloze integratie

Barco-vergaderapparatuur is compatibel met vrijwel alle vergaderplatforms, zoals Zoom, Teams en Webex. Ook zijn ClickShare-oplossingen aan te sluiten op elke laptop, smartphone of tablet, en op alle conferencinghardware.

Snelheid

Met de nieuwste ClickShare-apparatuur start iedere presentatie binnen 7 seconden. Op die manier blijft de focus op de vergadering zelf liggen.

Automatische updates

ClickShare updatet de firmware automatisch na acht uur inactiviteit. Zo is de vergaderoplossing altijd up-to-date. Dit voorkomt storingen en zorgt voor een betrouwbare prestatie.

Gebruiksgemak

Gebruiksgemak is altijd de kern geweest van de Barco ClickShare-oplossingen. Gebruikers kunnen direct aan de slag, zonder eerst extra software te installeren. In de intuïtieve interface vinden ze meteen hun weg.

Groeimogelijkheden voor partners

De nieuwste modellen in de Barco ClickShare CX-lijn maken online vergaderen en presenteren nog gemakkelijker. Dit omvat onder andere de CX-20 voor kleine meetingruimtes, de CX-30 voor middelgrote meetingruimtes en de CX-50 Gen 1+2 voor high-impact meetingruimtes en boardrooms. Die bieden de nieuwste functies voor nog effectievere en beter beheersbare meetings en presentaties.

De CX-lijn opent voor partners bovendien deuren naar groeimogelijkheden. Er is immers steeds meer vraag naar moderne samenwerkings- en presentatieoplossingen. Reden genoeg om je certificering te behalen voor de gehele CX-lijn. Dat kan via het Connect!-partnerprogramma van Barco. Na certificering beschik je over de juiste technische kennis. Ook heb je toegang tot de uitgebreide ondersteuning van Barco, onder andere op het gebied van marketing, sales en training.

Interesse in een certificering voor de ClickShare CX-reeks?

Laat het ons weten. We vertellen je er graag meer over.