Contentbeheer
Rol nieuwe custom content en updates eenvoudig uit via de tooling, zonder dat het device in de buurt hoeft te zijn.
Wanneer je klant aan de slag gaat met HTC VIVE-devices kan deze, afhankelijk van het gekozen model, direct gebruik maken van een volledige zakelijke oplossing, die ondersteuning op maat aanbiedt: HTC VIVE Business Warranty & Services. Met een uitgebreide garantie van twee jaar en toegang tot VIVE Business+ ontzorg je je klant hiermee volledig. Ieder device wordt centraal geïnstalleerd én beheerd vanuit één applicatie, zodat het managen van de headsets weinig extra workload oplevert.
Tel daar geavanceerde beveiliging, professionele garantie, onderhoud en een back-end systeem voor statistieken en systeemanalyses bij op, en je biedt een volledige VR-oplossing voor je klant wanneer je kiest voor HTC VIVE.
Om alle zakelijke features van HTC VIVE te gebruiken heeft je klant toegang nodig tot Business Warranty & Services (BWS), waarbij VIVE Business+ ook inbegrepen is. Deze functies zijn alleen bedoeld voor zakelijke gebruikers en zijn daarom altijd inbegrepen bij de ‘Business Edition’ modellen van de VR headsets. Als je klant daarnaast de VIVE XR Elite of de VIVE Focus 3 headset aanschaft, kan deze ook altijd gebruikmaken van twee jaar gratis BWS, inclusief VIVE Business+.
In de meeste gevallen heeft je klant dus standaard toegang tot twee jaar zakelijke garantie en services, maar kan deze nog ondersteuning gebruiken bij het activeren hiervan. Echter, heeft je klant de ‘standaard’ VR headset, bedoeld voor de consumentenmarkt, aangeschaft óf is de twee jaar toegang tot BWS verlopen? Dan kun je de klant ondersteunen met een nieuwe toegang tot Business Warranty & Services, óf een verlenging. Neem hiervoor contact met ons op.
De zakelijke oplossing van HTC VIVE, Business Warranty & Services, zorgt ervoor dat je klant alles haalt uit diens nieuwe VR headset. Uiteraard is de belangrijkste uitbreiding een uitgebreide twee jaar garantie, inclusief reactie binnen één werkdag, reparatie en retour service én de mogelijkheid om de garantie te verlengen.
Hier bovenop komt toegang tot VIVE Business+. Deze tooling maakt het beheer van één of meerdere VR headsets eenvoudig, omdat dit vanuit een gemakkelijk te gebruiken dashboard gebeurt, dat ook van afstand te bereiken is. VIVE Business+ is ideaal wanneer je klant eigen applicaties en software gebruikt, waarbij deze volledig via deze tooling beheerd en uitgerold kan worden. Via VIVE Business+ worden de instellingen, applicaties en accounts gemakkelijk beheerd voor alle VIVE VR headsets in het bedrijf – bij de eerste uitrol en ook ver daarna. Voor een nog volledigere ervaring is het ook mogelijk om te upgraden naar VIVE Business+ Ultimate, met nog meer features voor het uitrollen van content op afstand.
Wanneer je klant Business Warranty & Services bezit, of aanschaft, krijgt deze ook direct toegang tot VIVE Business+. Niet alleen zorgen deze services voor een eenvoudigere manier van het uitrollen van devices en applicaties, maar er zijn nog meer voordelen die je klant ‘out of the box’ kan gebruiken met VIVE Business+ of VIVE Business+ Ultimate.
Rol nieuwe custom content en updates eenvoudig uit via de tooling, zonder dat het device in de buurt hoeft te zijn.
VR headsets kunnen individueel of als groepen beheerd worden, zodat wijzigen makkelijk is met één of honderd devices.
De toegang van iedere gebruiker kan individueel beheerd worden, óf er kan een profiel toegewezen worden voor uniforme settings.
Bied een compleet white labeled VR-ervaring aan door de standaard HTC VIVE menu’s en schermen te vervangen door custom content van je klant.
Schakel notificaties en applicaties, die op het moment niet in gebruik zijn, uit met de Kiosk-modus. VIVE Business+ biedt je klant de complete controle.
Via de tooling kunnen instellingen worden beheerd voor op locatie gebaseerde applicaties en toepassingen, ideaal in combinatie met de VIVE Focus 3.
Naast het premium VIVE Business+ biedt HTC VIVE nog een andere tooling aan om devices, content en gebruikers te beheren: VIVE Business Device Management System (DMS). Beide tools hebben hetzelfde doel, maar zijn voor een ander type klant geschikt.
Via VIVE Business+ is het op dit moment niet mogelijk om applicaties en content te beheren die verkrijgbaar zijn in de VIVE Business AppStore of via VIVEPORT. Gebruikt je klant dus voornamelijk, of alleen maar, al beschikbare applicaties en geen custom content? Dan raden we aan om te kiezen voor DMS. Deze tooling heeft minder opties dan VIVE Business+, maar biedt wel beheersopties voor al bestaande content. Twijfel je over de aanpak voor de uitrol van devices bij je klant? Laat ons je dan adviseren.