Ga naar pagina inhoud

Power Platform: weet jij al hoe je extra omzet genereert?

Schoenmaker, blijf bij je leest. Achter dit oude gezegde schuilt ongetwijfeld een kern van waarheid, maar soms is het upscalen van je aanbod toch echt een betere strategie. Het Power Platform biedt daar alle mogelijkheden voor. Ik zet een aantal mogelijkheden voor je op een rij.

Ligt je focus nu op de Moderne Werkplek-oplossingen van Microsoft? Dan biedt het Power Platform je alle mogelijkheden om waarde toe te voegen bij je klant en je omzet te verhogen. En dat zonder heel ver af te wijken van je huidige corebusiness. Microsoft 365 is nauw geïntegreerd met het Power Platform en is daarmee de ideale springplank voor het automatiseren van processen met behulp van dit low-codeplatform. Je klanten staan als het ware al met één been op het Power Platform.

Met het Power Platform kunnen Modern Workplace-partners de omzet op meerdere manieren verhogen:

1. Upselling
Bestaande klanten enthousiasmeren voor een nieuwe oplossing kan behoorlijk uitdagend en tijdrovend zijn. Niet als het gaat om het Power Platform. Door de integratie met Microsoft 365, Dynamics 365, Azure en vele andere oplossingen biedt het Power Platform je klanten een snelle manier om zelf bedrijfsapplicaties te bouwen, processen te automatiseren of data te analyseren en visualiseren. Dat biedt jou de mogelijkheid om ze snel te overtuigen en extra licenties te verkopen.

2. Nieuwe klanten werven
Hoe overtuig je een prospect die al een relatie heeft met een andere leverancier dan Microsoft om zaken te doen met een Microsoft-partner? Ik denk dat je met het Power Platform snel een voet tussen de deur kunt krijgen. Met de standaard connectors die Microsoft beschikbaar stelt, kan een potentiële klant het Power Platform eenvoudig aansluiten op zijn bestaande infrastructuur en hier direct waarde uit halen.

3. Trainingen verzorgen
Met het low-code Power Platform kunnen business-users met weinig technische kennis toch zelf applicaties bouwen, workflows automatiseren en data analyseren. Maar in veel gevallen moeten klanten de nieuwe oplossing wel leren gebruiken. Als Microsoft-partner kun je de noodzakelijke trainingen verzorgen.

4. Technische ondersteuning
Met het Power Platform kunnen klanten veel zelf, maar technische issues zijn natuurlijk nooit helemaal uit te sluiten. En dan moet jij wel de eerste persoon zijn die ze bellen. Zorg ervoor dat je – eventueel samen met TD SYNNEX – de technische ondersteuning kunt bieden waar je klanten behoefte aan hebben.

5. Standaardoplossingen aanbieden
Werk als Microsoft-partner aan standaardoplossingen voor je klanten. Veel klanten hebben dezelfde processen en zullen ook tegen dezelfde problemen aanlopen. Een app bouwen of een proces automatiseren voor die processen en dan als standaardoplossing aanbieden aan al je klanten, geeft je de mogelijkheid om je oplossingen als dienst aan te bieden in een recurring model bovenop de kosten van de Power Platform-licenties. Een lifecyclemanagementproces, waarbij je de app of flow beheert en geregeld updatet met nieuwe functionaliteiten, zorgt voor extra binding met de klant.

Wil je gelijk aan de slag met het Power Platform? Neem dan deel aan ons PowerUP-programma. Eerst verder sparren over het Power Platform? Bel of mail me: 06-20 59 76 09, martijn.elfers@tdsynnex.com